Op 14 december speelden de leden met hun eventuele introducés van Badmintonclub Alblasserdam het jaarlijks Kerstmix-toernooi.
Ingeschreven hadden 64 deelnemers. Wegens onverwachte persoonlijke omstandigheden hadden twee personen zich afgemeld. Ook bleef een persoon absent. Het toeval was dat een fan, Rogier, als toeschouwer kwam. Rogier wilde wel spelen en zo werd het probleem opgelost.

De roep om shuttles werd voldaan door Richard, die de opbouw regisseerde. Bij aanmelding bij Diny kregen de deelnemers consumptiemunten. Annemarie, een ondernemer pur sang, verkocht loten bij de vleet met een positief saldo. CKC was wederom genegen de zaal eerder ons ter beschikking te stellen, hetgeen door de organisatie zeer gewaardeerd werd. Henk verzorgde de versiering.

Het belangrijkste van de avond moest nog geïnstalleerd worden, namelijk de tijdklok. Na een snelle run van Gerard naar de bovenzaal en met inzet van Dries, die ook de muziek verzorgde, startte iets later dan gepland het toernooi.
De sfeer, de onderliggende verhoudingen, de sportiviteit, de vrolijkheid tilden het toernooi tot een aantrekkelijk evenement. De basis is

een vreemd concept. Deelnemers schrijven zich in als solist of met een partner met een verscheidenheid aan spelniveau en persoonlijkheid. Ook de speelduur per partij is van korte duur en bedraagt slechts 7 minuten. De spelers blijven daardoor als het ware in beweging. De organisatie gaat na aanmelding wikken en wegen om groepen te formeren, die aan elkaar gewaagd zijn, graag met en tegen elkaar spelen, voorkeur hebben qua spelniveau, dicht bij anderen zitten om te communiceren enz. Bijna is dat volledig waar te maken.

De keuze bestond uit een schema met een vaste of met een wisselende partner. Een groep koos voor beide schema’s door halverwege te wisselen van schema. De organisatie zag dat het goed kwam, ook qua telling. De toepassing van dit alternatief bleek mogelijk en is goed om in overweging te nemen voor het  komend jaar. Na afloop kon eenieder gezond, maar vermoeid, het veld verlaten.

Ondertussen had de horecacommissie, Kyra en Ruco, niet stil gezeten. Na afloop passeerden vele hapjes geserveerd door Dries en Frans D.  Lizette verleende hand- en spandiensten.

De tafel met de prijzen voor de loterij was een lust voor het oog. Ook de kans voor een winnend lot was optimaal met een voortr

effelijke inbreng van Marijke.
Voorzitter Frans D stelde namens het bestuur originele prijzen ter beschikking voor de winnaars per groep. Jako, met een duidelijke stem, reikte met af en toe een kwinkslag de prijzen uit.

Gerard kan met een gerust hart de organisatie voor de komende jaren aan Jako overlaten. De gelukkigen per groep met de meeste punten zijn: Frans K met Gerrie; Stefan met Kyra; Martijn met Peter; Martijn met Evelien; Jeffrey met Annika; Olaf met Linda; Ruco met Lianne; Ron met Lizette.

GW